McDonalds kitchen

Kookboeken, het is één van mijn vele zwaktes.  Ik kan ze niet weerstaan en heb bijgevolg dan ook al wat men een serieuze verzameling zou kunnen noemen.  Deze is één van mijn laatste aanwinsten.  Ik was al fan van de tv-kookshow, die men helemaal online kan bekijken.  Laat je niet misleiden door de naam McDonalds.  Het is echt allemaal vegetarisch.  McDonalds is gewoon de naam van de engelse kok, die ook nog eens met een grappig accent spreekt.  Daarnaast is er ook nog een presentator.  De combinatie van die 2 en hun enthousiasme vind ik ongelofelijk.  In de show worden er ook reportages getoond omtrent voedsel.  Zo ben ik nu pas te weten gekomen dat je tomaten echt niet in de koelkast mag bewaren.

Tot mijn vreugde kwam er dus ook een kookboek van, dat onmiddellijk op mijn verlanglijstje ging.  Ik had zou een klein vermoeden dat het misschien niet zo gemakkelijk zou zijn om er aan te geraken.  Een uitgave van een kleine onafhankelijke Nederlandse televisiezender  (het loont trouwens echt de moeite om je te abonneren op hun mailing: www.llink.nl) leek mij niet zo gemakkelijk hier in de boekhandels terug te vinden.  Wat een verrassing dan ook, om het boek gewoon terug te vinden in een tweedehandsboekenwinkel. 

In het boek zijn de recepten ingedeeld per seizoen zodat men toch vooral seizoensgroenten eet. Een gegeven waar ik de laatste tijd ook aandacht tracht aan te besteden.

Stond dan ook deze week op het menu:

Geroosterde wortelen met couscous en kikkererwten

http://www.llink.nl/recept-detail.605.0.html?&tx_llrecepten_pi1[showUid]=5&tx_llrecepten_pi1[page]=0&cHash=851e6f7aef 

Helaas had ik geen kekererwten in huis, en heb ze dan maar vervangen door gewone erwten.

En dit werd het resultaat:


Ps: ik heb mij voorgenomen om elk kookboek dat ik bezit vroeg of laat in deze blog aan bod te laten komen.

Leave a Reply

